Preizkusili smo: Kia ceed 1.4 T-GDi LX edition - Evropsko-korejski antigolf delo.si, 11.11.2018


 

Ceed je kompetenten avtomobil, ki se lahko primerja z najboljšimi, zato lahko pri izbiri odločajo le še odtenki in osebne potrebe ter želje.

14.11.2018

Ceed, ki je oblikovan in ustvarjen le za prodajo na evropskem trgu, ponuja v generacijsko tretji izdaji z veliko mero »golfove« filozofije – naj gre za podobnost zunanje silhuete ali sorodnost tehničnega ustroja.

Prvi cee'd je zasidral Kio na avtomobilski zemljevid stare celine. Drugi je dokazal, da lahko le za evropske trge namenjena kia ponekod poseže v vrh golfovega razreda. Ceed tretje generacije deluje še bolj osvajalsko. Filozofska povezanost s predhod¬nikoma, ki sta od leta 2006 osvojila več kot 1,3 milijona kupcev, je nezgrešljiva. Tu ni velikih izletov v neznano, kakršne si občasno privoščijo galski in še kakšni avtomobilski ustvarjalci.

Pri novem ceedu, ki ni več cee'd z opuščajem, gre predvsem za evolucijo nekdanje oblike z bolj poudarjenimi potezami in dodatno mero dinamike zaradi 23 milimetrov nižje, 20 milimetrov širše in z več detajli oplemenitene karoserijske zasnove. Pristop je znan, nekoliko golfovski, vendar ceed z značilno motorno masko, široko ramensko držo in detajli, kot so serijske LED dnevne luči, v stilu nekdanjih GT različic deluje všečno.

Prostorna notranjost
Korak naprej je v primerjavi z nekdanjo bolj zračna in privlačna notranjost. Plastika na armaturni plošči je na otip prijetno mehka, merilniki, na čelu s tistim za hitrost, so pregledni, prostor na zadnji klopi je odmerjen radodarno. Podobno velja za 395- do največ 1291-litrski prtljažnik z lahkotnim zlaganjem zadnje klopi in skoraj devet centimetrov nižjim nakladalnim robom. Je pa, ko je vse podrto, površina le približno, ne povsem ravna. Seveda najdeš v kabini na manj vidnih ali manj pomembnih delih nekaj trde plastike, a kje je v tem cenovnem razredu ni? Sedeži dajejo telesu čvrsto oporo in so hkrati udobni. V prijetnem spominu ostaja upravljanje naprav, ki je mogoče prek sredinskega zaslona, občutljivega na dotik, ali s klasičnimi gumbi pod njim. To utegne ugajati digitalnim analfabetom, ki se v povsem digitaliziranih in nič več analognih okoljih ne počutijo domače.

 

 

Sposobna pogon in podvozje
Korenito preobrazbo je doživel 1,4-litrski bencinski štirivaljnik z dodanim turbopolnilnikom. Primerjave z uglajenim, a ob večjih obremenitvah pomanjkljivo prožnim predhodnikom s 100 KM, ki ostaja v ponudbi, odpadejo. Novinec, ki bo zamenjal nekdanji 1,6-litrski štirivaljnik, ponuja z 242 Nm navora in 103 kW (140 KM) moči novo raven odzivnosti. Skupaj z lahkotnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom je to zelo dobra pogonska osnova za mestno ali hitrejšo avtocestno rabo. V obeh primerih deluje stroj rafinirano in je solidno gospodaren. Sto kilometrov prevoziš s šestimi do največ osmimi litri – slednje velja ob grobi podeželski ali pretežno urbani vožnji.

Precejšen napredek se pokaže tudi pri zasnovi podvozja. Volanski sistem z 2,44 vrtljaja med skrajnima točkama je zaradi bolj čvrstega podvozja z za 40 odstotkov tršim prednjim vzmetenjem precej bolj natančen, kot je bil v predhodniku. Ceed se pelje po luknjastih površinah uglajeno in nič nervozno ter na odprtih, a vijugastih podeželskih cestah stabilno in predvidljivo. Glede vodljivosti je to trenutno eden vozniško najbolj prijetnih in živahnih avtomobilov svojega razreda, poleg tega je lahko zelo hiter.

Verjamemo, da čakate na kritični del zapisa o evropsko-korejskem golfu. A tokrat boste razočarani. Ceed je kompetenten avtomobil, ki se lahko primerja z najboljšimi, zato lahko pri izbiri odločajo le še odtenki in osebne potrebe ter želje. S kančkom ironije si upamo zapisati, da je lahko pri njem edina moteča stvar emblem, na katerem ni kakšnega bolj evropsko domačega znaka. A to zmoti le neracionalne vernike posameznih znamk.


Za ogled originalnega članka, prosimo, prenesite PDF priponko.

Prijavite se na testno vožnjo.


Nazaj